Faces da docência universitária: estudos a partir do Piauí (Brasil)
Abstract
The research aims to investigate the didactic dimensions in the teaching practice of university professors with initial formation in Pedagogy and who work in the courses of Pedagogy and Licentiate Degrees of public IES in the State of Piauí, specifically in the discipline Didactics. Due to this purpose, we carried out a quantitative and qualitative study, carried out by means of data collected through a questionnaire made available on the web page. The results allowed us to infer that teachers, at a theoretical level, privilege a multidimensional perspective of education and teaching, although, in most cases, teaching practice contradicts the adoption of such perspective. We consider, in view of this, that there is a tendency to think of Didactics based on its epistemological principles, which promotes critical reflections about the complexity of teaching.
Copyright (c) 2021 Josélia Maria da Silva Farias
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.
*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.