1st Century and Teacher Training in Brazil
Abstract
This text points out that teacher training is intrinsically related to the expansion of basic education. First, it is necessary to consider that basic education in Brazil, as well as higher education, expanded late in comparison to other nations in South America, and even more so in relation to North America. With this historical background, we reached the year 1950 with approximately 50% of our population unable to read or write and with a higher education scenario composed of few institutions and courses offered. It is clear that the attention and encouragement of successive governments in relation to teacher training was not always necessary, although there was no lack of demonstrations and movements at various times in our history that fought for better qualification and appreciation of teaching in basic education and teacher training. The topics presented here are the object of reflection in this article.
Keywords: Teacher Training; Educational Policies; Basic and Higher Education.
Copyright (c) 2024 Bernardete Angelina Gatti

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.
*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.