EMOTIONS AND LANGUAGE IN DISTANCE PROFESSIONAL EDUCATION: THE TELLING OF A HISTORY
Abstract
In this work, we base the hypothesis that the known and experienced world, which emerges from the local support poles quotidian , tells its history and leads us to know the Professional and Technological – EPT a distance education in the chain between action and experience. The study focused on and delimited the analysis field for the eight local support poles coordinating of in which IFSul, offers its distance courses. From the coordinators singular narratives, from each diary, recurrent themes emerged that made it possible to move from the narrative singularity to the voices of collective to create and tell a story that reflected the engagement of professional education in the formation of individuals who were outside the productive processo of the social system. The narratives tell about events that contribute to the Professional and Technological Education development, highlighting distance education as a representative training space and the acceptance of education, as a possibility to improve the lives of people in the communities.
Keywords: Professional education. Distance education. Public policy. Poles. Experience.
Copyright (c) 2020 Cinara Ourique do Nascimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons* que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
- Esta revista proporciona acesso público a todo o seu conteúdo, uma vez que isso permite uma maior visibilidade e alcance dos artigos e resenhas publicados. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project.
*Esta obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.